telephone03 - 8000 8000 envelopepro[at]moha[dot]gov[dot]my

phone  03 - 8000 8000       
email  pro[at]moha[dot]gov[dot]my


Soalan Lazim Hubungi Kami Aduan dan Maklum Balas Peta Laman

kdnfaqkdncontactuskdnfeedbackkdnmap

logo-header

logo-header

Piagam Pelanggan Urus Setia Lembaga Parol

PIAGAM PELANGGAN

  1. Menganalisis dan menyediakan laporan Prestasi Pertimbangan Lembaga Parol sebelum atau pada 10hb bulan berikutnya.
  1. Menyediakan maklumbalas berkaitan Keurusetiaan Lembaga Parol dan status permohonan parol banduan daripada Kementerian/ Jabatan/ Agensi Kerajaan dan orang awam dalam masa 7 hari.
  1. Mengagihkan dosir banduan kepada Pengerusi dan Anggota Lembaga Parol dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan dosir banduan dari IPPM.
  1. Melaksanakan persidangan Lembaga Parol tidak kurang dua (2) minggu daripada Tarikh Layak Parol banduan untuk mempertimbangkan pelepasan secara parol pada setiap hari Selasa dan Khamis.
  1. Memaklumkan keputusan Lembaga Parol kepada Ibu Pejabat Penjara Malaysia (IPPM) dalam tempoh satu (1) hari bekerja dari tarikh persidangan Lembaga Parol.
  1. Mengemukakan Perintah Parol kepada IPPM dalam tempoh dua (2) hari bekerja dari tarikh persidangan Lembaga Parol.

 

AGENSI & PAUTAN LUAR


AGENSI & PAUTAN LUAR


alamat Blok D1, D2, D7 & D9, Kompleks D, Pusat Pentadbiran, Kerajaan Persekutuan, 62546 Putrajaya
hubungi Tel: 03 8000 8000
Fax : 03-88891613 / 03-88891610
emel pro[at]moha[dot]gov[dot]my

Hakcipta Terpelihara © Kementerian Dalam Negeri 2018
Paparan terbaik pada Mozilla Firefox 3, Internet Explorer 10
dan Google Chrome dengan resolusi minima 1366x768

fb3 update tweet update youtube insta

Kemaskini Terakhir: 07 Disember 2022.
Jumlah Pelawat : 840758

moha qrcode